3ο Γυμνάσιο Κοζάνης

Φίλοι επισκέπτες,

 

Ο παρών ιστότοπος δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας για ανταπόκριση του σχολείου στις προκλήσεις των καιρών που επιτάσσουν τη δικτύωση και τη διαδραστική επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, αλλά και το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με σύγχρονα εργαλεία και μέσα.

Στόχος μας είναι η προβολή της κοινωνικής, επιστημονικής και πολιτισμικής διάστασης του εκπαιδευτικού έργου και η ανάδειξη καλών πρακτικών ή άλλων δράσεων του σχολείου.

Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!

 

Με εκτίμηση

H Διευθύντρια

Μουστάκα Θεοδώρα

elenfrdeitru

Καιρός

Facebook

Είσοδος Μελών

Μετρητής επισκεπτών από 31/10/2016

Μετρητής επισκεπτών

Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 


 

 

Ο ρόλος της τηλεόρασης, και πιο συγκεκριμένα των παιδικών διαφημίσεων, έχει τεθεί εδώ και δεκαετίες κάτω από το μικροσκόπιο της ανάλυσης για διάφορους λόγους.

 

 

 Τα πρότυπα που προάγει διεισδύουν αποτελεσματικά στις ευεπηρέαστες παιδικές ψυχές, διαμορφώνοντας συμπεριφορές και ρόλους. Αυτό επιτυγχάνεται ποσοτικά με τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο των διαφημίσεων, αλλά και ποιοτικά, μέσω μελετημένων τεχνικών που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία της διαφήμισης.

 

Mπορεί κανείς να φανταστεί, παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόρασης έχουν εντονότερα στερεοτυπική συμπεριφορά, ενώ το ενθαρρυντικό είναι ότι αυτή η συμπεριφορά αλλάζει όταν τα παιδιά δουν διαφορετικές εικόνες. Από την πλευρά της, η διαφήμιση θεωρείται ότι είναι έμμεση μορφή πειθούς που επιχειρεί να πληροφορήσει τους καταναλωτές και να τους ενημερώσει για το προϊόν, να δημιουργήσει την εικόνα του προϊόντος και να το ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα.

 

Οι διαφημίσεις δημιουργούν στο άτομο μια σειρά συναισθημάτων (που μπορεί να έχουν μικρή ή και καμία σχέση με τη λογική) και σκέψεων μέσα από τη χρήση χιούμορ, μουσικής, στερεοτύπων, κ.ά. Η αυξανόμενη συχνότητα αυτών των διαφημίσεων οφείλεται στο γεγονός ότι αναπτύσσουν ένα ενδιαφέρον μήνυμα που είναι κατανοητό σε όλους, αφομοιώνονται ευκολότερα. Ασυνείδητα, λοιπόν, τα μικρά παιδιά εκπαιδεύονται σε τυποποιημένους ρόλους που στην ουσία περιορίζουν την εικόνα τους, την προσωπικότητά τους, τη δημιουργικότητα ή τη φαντασία, το βαθμό δραστηριότητας και ενέργειας που διαθέτουν, τις πνευματικές και διανοητικές τους ικανότητες, με περαιτέρω επιπτώσεις στην πορεία της ζωής τους σε ψυχικό, νοητικό, ακόμα και επαγγελματικό επίπεδο.

 

Πολλοί θα υποστήριζαν ότι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι απλά ηλεκτρονικά μηνύματα, κενά περιεχομένου, που βρίσκονται πολύ χαμηλά στον πολιτισμικό ορίζοντα ώστε να αξίζουν σοβαρής μελέτης ή ανάλυσης. Για τα παιδιά, όμως, οι συνθήκες διαφέρουν κατά πολύ, καθώς η αθωότητα και οι ψυχικές ανάγκες της ηλικίας τους τα καθιστούν ανυπεράσπιστα θύματα μιας οργανωμένης εκστρατείας ειδικών με συγκεκριμένους στόχους προώθησης. Η ενημέρωσή των ενηλίκων πρώτα και ύστερα των μικρών θα βοηθήσει όλους μας να σταθούμε κριτικά απέναντι στην επίδραση των μηνυμάτων της διαφήμισης. 

 

 

                                                                                                                                                                       Καλιάκα Λία